Analysis of the Internet Marketing Strategy of AIESEC – Aneta Lačevová
Aneta Lačevová
Master's thesis
Analysis of the Internet Marketing Strategy of AIESEC
Analýza internetové marketingové strategie AIESEC
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu údajů o zákaznících studentské organizace AIESEC shromážděných v letech 2012 a 2014. Výsledky ukazují segmenty zákazníků definované podle univerzity, fakulty a ročníku, úspěšnost studentů při hledání stáže, podíly jednotlivých programů (a podprogramů), nejžádanější země jako destinace stáží, nejúčinnější komunikační kanály a průměrnou dobu trvání procesu vyjetí …moreAbstract:
The Master's thesis focuses on analysing the data about the customers of the student organisation AIESEC collected between 2012 and 2014. The results show the various customer segments defined by university, faculty and year of study from which AIESEC gets its applicants, the successfulness in finding an internship of students from these segments, proportions of different programmes (and sub-programmes …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44394
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2015
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Petra Hájková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44394
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Human Resource Management v neziskové organizace Erasmus Student Network Liberec
Michaela Pelantová -
Řízení lidských zdrojů ve studentské neziskové organizace Erasmus Student Network Czech Republic
Martin Zapletal -
Zájem studentů Masarykovy univerzity o studentské organizace
Faranová Faranová -
Marketingová komunikace neziskové organizace Erasmus Student Network Ústí nad Labem
Kristýna FINKOVÁ -
Limity rozvoje studentské organizace Erasmus Student Network
Martina Chládová -
Podoba rozvoje členů brněnské pobočky studentské organizace AIESEC
Klaclová Klaclová -
Motivace studentů v dobrovolnických organizacích na příkladu organizace AIESEC
Markéta Bosáková -
Možnosti financování neziskové organizace
Tomáš Buchta