Lubomír Ballek

Master's thesis

Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramana

Dramaturgy and Screenplay from the Perspective of the Work of the Cinematographer

Abstract:
Tato diplomová práce je úvahou o tom, kde stojí v tvůrčím procesu kameramana a režiséra hraného filmu slovo „dramaturgie“ a jak tito tvůrci pracují s filmovým scénářem. První kapitola je obecnějším zamyšlením nad těmito pojmy z pohledu kameramana Martina Štrby. Druhá kapitola se zabývá přeměnou literárního scénáře do filmu Knoflíkáři (Zelenka, 1997) z perspektivy kameramana filmu Mira Gábora. Třetí …more
Abstract:
This Master’s thesis is a reflection on where the term „dramaturgy“ stands within the creative processes of the cinematographers and directors of the feature films, and how they work with screenplays. The first chapter presents a more general contemplation by the cinematographer Martin Strba on dramaturgy and screenplay within his creative process. The second chapter looks at the transformation of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 9. 2021
  • Supervisor: Petr KOBLOVSKÝ
  • Reader: Jiří MACÁK

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 16. 3. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna