Learning to Learn in Year 8 – Bc. Lucie Melichárková
Bc. Lucie Melichárková
Diplomová práce
Learning to Learn in Year 8
Learning to Learn in Year 8
Anotace:
Diplomová práce Učíme se učit se v VIII. ročníku se zaměřuje na představení učebních stylů a strategií žákům osmého ročníku druhého stupně základní školy. Cílem této práce je pomocí jazykového poradenství a cílených aktivit umožnit žákům nejen aby se naučili samostatně se učit, ale také aby si zlepšili své studijní výsledky v anglickém jazyce.Abstract:
The master’s thesis Learning to Learn in Year 8 focuses on introduction of learning styles and strategies to pupils attending Year 8 at lower secondary school. The aim of this thesis is to help pupils not only to become more independent learners, but also to improve their study results in English by providing language learning advising and introduction of learning activities.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 12. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/npw2t/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2017
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Advising in Language Learning: Advising tools
Adam Zeisek -
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Petra Garay -
Advising in Language Learning: Professional Development of Advisers
Tomáš Andrášik -
Language Advising of an English Teacher Helping Young Learners Develop their Learning Strategies and Facilitate the Process of Studying English Vocabulary
Karla Klečková -
Advising in Language Learning: Advising tools
Adam Zeisek -
Advising in Language Learning: Professional Development of Advisers
Tomáš Andrášik -
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Petra Garay -
Students’ Autonomy: Developing individual learning plans at secondary school
Adam Zeisek