Analýza konkurenční strategie společnosti Home Credit – Daria Konovalova
Daria Konovalova
Bachelor's thesis
Analýza konkurenční strategie společnosti Home Credit
Competitive analysis of the company Home Credi
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na konkurenční analýzu společností Home Credit a její vyhodnocení z pohledu vhodnosti a přínosnosti pomocí provedení analýz na základě zjištěných dat. Data byla shromažďována a analyzována pomocí metody Competitive Intelligence. Zkoumání trhu umožnilo pochopit intenzitu konkurence, na základě určitých kritérií a analýz GE a BCG bylo popsáno a graficky zobrazováno umístění …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on competitive analysis of the company Home Credit and its evaluation from the perspective of suitability and relevance by analysis implementation based on the obtained data. Findings were collected and analyzed by using the methods of Competitive Intelligence. Exploring the market allowed us to understand the intensity of competition. Drawing on certain criteria and analyses …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73705
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2018
- Supervisor: Jindřich Špička
- Reader: Josef Krause
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73705
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
A Competitive Analysis of a Selected Company
Jakub Daněček -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Competitive intelligence v Ruské federaci na příkladu analýzy konkurenčního prostředí banky Sberbank
Andrei Kachanov -
BCG matica a jej aplikácia vo vybraných gastronomických prevádzkach
Alena Luptáková -
Rozhodnutí o rozvoji výrobkového portfolia (matice, BCG a GE)
Veronika Koželuhová -
Marketingová efektivnost produktového portfolia podniku (pomocí analýzy matic GE resp. BCG).
Šárka Najmanová -
Návrh na rozvoj produktového portfolia (pomocí matic BCG a GE)
Radim Valchář -
Analýza výrobkového portfolia podniku pomocí matic GE a BCG
Daniela Bažantová