Using Drama in English Language Teaching: the Advantages and Practical Use – Bc. Denisa Šantová
Bc. Denisa Šantová
Diplomová práce
Using Drama in English Language Teaching: the Advantages and Practical Use
Using Drama in English Language Teaching: the Advantages and Practical Use
Anotace:
Cieľom tejto práce je ukázať, že existujú aj iné spôsoby, akým sa dá vyučovať jazyk, že učebne nemusia byť plné nudných gramatických pravidiel a skúšania, ale že jazyk sa najlepšie učí, ak sa získava a následne používa v spontánnych a nepripravených sitáciách. A že dramatika je jednoznačne jedným spôsobom, akým toto docieliť.Abstract:
Aim of this thesis is to show that there are alternative ways of teaching English, that classrooms do not have to be full of boring grammar rules and drills, but that a language is best learned when it is acquired and subsequently used in natural and unrehearsed real-life situations. And that drama is certainly one way of achieving this goal.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/coyw9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2018
- Vedoucí: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Oponent: M.A. Ailsa Marion Randall
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Expresionistické drama v Deutsches Theater v Moravské Ostravě v letech 1919 - 1938
Tereza BEDNARSKÁ -
České drama v Deutsches Haus a v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě v letech 1918-1938
Lenka ADÁMKOVÁ -
T: Současné pojetí fotografie v divadelním plakátu Činohry Národního divadla v Praze
Petra Vlčková -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Daniela Schinzelová -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková -
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová -
Differentiation in a Heterogeneous ELT Class of Young Learners
Tereza Ježková