Modalverben und Modalität als DaF-Problem – Bc. Tereza Beránková
Bc. Tereza Beránková
Master's thesis
Modalverben und Modalität als DaF-Problem
Modal Verbs and Modality in German Teaching
Abstract:
In the theoretical part of the work is described the kategory of modality in German and it is also compared to Czech, in the practical part are analysed different textbooks, the aim of the analysis was the explanation of this topic to students. The work includes also an experiment how difficult the subjective modality is.Abstract:
V teoretické části práce je popsána modalita v němčině a porovnána s češtinou, v praktické části jsou analyzovány různé učebnice z hlediska zprostředkování této problematiky studentům. Práce obsahuje také experiment týkající se náročnosti subjektivní modality.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ojv3p/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2017
- Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Subjektivní význam modálních sloves
Dana Horníčková -
Srovnání parametrů subjektivní zrakové vertikály, proprioceptivní aferentace a posturální stability u pacientů s cervialgií funkčního původu
Hana Krátká -
VÝSKYT ZÁMĚROVÉ A DISPOZIČNÍ MODALITY ANGLICKÉHO MODÁLNÍHO SLOVESA MAY S OHLEDEM NA ČEŠTINU
Barbora BEROUŠKOVÁ -
Modální slovesa "must" a "have to" ve funkci záhodnostní modality
Sára Kassasová -
Modální slovesa v písemném akademickém diskurzu
Veronika Babčanová -
Modální slovesa “should” a “ought to”– popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy
Ivana Vrzalová -
Modální slovesa v anglickém uměleckém textu
Hana HONAJZEROVÁ -
Features of extrinsic modality in coursebooks at intermediate level
Michaela Hůlová