Radka Lejčková

Master's thesis

Působení reklamních sdělení na cílovou skupinu

The influence of advertising messages on the target audience
Abstract:
Diplomová práce se zabývá působením reklamních sdělení na příslušníky cílových skupin. V teoretické části analyzuji, podle čeho se lidé rozhodují. Zdůrazňuji rostoucí roli emocí. Poté popisuji doporučení ke tvorbě textové i vizuální stránky reklamního sdělení. V praktické části ověřuji, jak tyto rady skutečně působí na vybranou skupinu. Využívám metodu skupinového rozhovoru. Provádím rozhovory s odborníky …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the influence which the advertising messages have on the target audience. In the theoretical part I analyze the way in which people are deciding. I emphasize the growing role of emotions. Furthermore I describe recommendations how to create textual and visual parts of the advertising messages. In the practical part I verify how these recommendations actually influence …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2012
  • Supervisor: Eva Kašparová
  • Reader: Emilie Franková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29430

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management