Specifika pedagogických pracovníků při práci s dyslektickými žáky – Valentina Morávková
Valentina Morávková
Bachelor's thesis
Specifika pedagogických pracovníků při práci s dyslektickými žáky
Specifics of teaching staff when working with dyslexic pupils
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá specifika práce pedagogů ve vztahu k žákům se specifickými poruchami učení. Obsahuje analýzu charakteristik těchto poruch, stejně jako metodiky používané pedagogickými pracovníky. Další část práce se zaměřuje na rozhovory s pedagogy a psychologem z pedagogicko-psychologické poradny, zkoumající jejich spolupráci s žáky trpícími SPU.Abstract:
This work examines the specifics of the work of pedagogues in relation to students with specific learning disabilities. It contains an analysis of the characteristics of these disorders, as well as the methodologies used by educators. The next part of the work focuses on interviews with pedagogues and a psychologist from a pedagogical-psychological consultancy, examining their cooperation with pupils …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/k58h9/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2024
- Supervisor: PhDr. Marie Vacínová, CSc.
- Reader: PhDr. Ivana Shánilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MORÁVKOVÁ, Valentina. \textit{Specifika pedagogických pracovníků při práci s dyslektickými žáky}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/fh7wzv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Andragogy / Andragogy
Theses on a related topic
-
Pedagogicko-psychologická poradna v kontextu speciální pedagogiky
Jana DREISEITELOVÁ -
Analysis of the impact of government regulations in relation to COVID-19 on business in the gastronomy industry (from the perspective of a supplier of professional kitchen solutions).
Tomáš Kubata -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Teaching Multilingual Classes at International Schools with Regard to Students with English as an Additional Language
Pavlína Chejnovská -
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Jozef Andraš -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Informovanost pedagogů na 2. stupni ZŠ o specifikách práce se žáky se SPU
Aneta MAKOVCOVÁ -
Žák s dysfázií, SPU a ADHD v domácím vzdělávání
Lucie Horská