Nikola Spurná

Bachelor's thesis

Vliv země původu značek na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na čokoládový segment

Influence of brand’s “country of origin” on consumer’s shopping decisions with a focus on chocolate market segment
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá vliv země původu na nákupní rozhodování konečných spotřebitelů v rámci segmentu tabulkových čokolád. Dále se práce zaměřuje na okolnosti tímto atributem podmíněné, jako jsou předsudky, očekávání a upřednostňování produkce určitých zemí. Důraz je také kladen na značky společností aktivních na českém trhu a aktuální situaci v rámci tržního segmentu. Hlavní výzkumnou metodou …more
Abstract:
This bachelor’s thesis investigates influence of country of origin on shopping decisions made by end consumers within a segment of chocolate tablets. Furthermore focuses this thesis on circumstances influenced by this attribute. These are prejudices, expectations and favouring of production from certain countries. Brands active on Czech market are emphasized as well as current situation in this segment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2020
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Soňa Gullová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79179