Vliv země původu značek na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na čokoládový segment – Nikola Spurná
Nikola Spurná
Bachelor's thesis
Vliv země původu značek na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na čokoládový segment
Influence of brand’s “country of origin” on consumer’s shopping decisions with a focus on chocolate market segment
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá vliv země původu na nákupní rozhodování konečných spotřebitelů v rámci segmentu tabulkových čokolád. Dále se práce zaměřuje na okolnosti tímto atributem podmíněné, jako jsou předsudky, očekávání a upřednostňování produkce určitých zemí. Důraz je také kladen na značky společností aktivních na českém trhu a aktuální situaci v rámci tržního segmentu. Hlavní výzkumnou metodou …moreAbstract:
This bachelor’s thesis investigates influence of country of origin on shopping decisions made by end consumers within a segment of chocolate tablets. Furthermore focuses this thesis on circumstances influenced by this attribute. These are prejudices, expectations and favouring of production from certain countries. Brands active on Czech market are emphasized as well as current situation in this segment …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79179
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2020
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Soňa Gullová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SPURNÁ, Nikola. \textit{Vliv země původu značek na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na čokoládový segment}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/fik0zh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79179
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
The Dutch Electric Fan Heater Market: Mapping the Consumer Decision Making Process
Kirsten Daniëlle Vreede -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Analysis of Consumer Decision Making Process
Petra Škudrnová -
Nákupní chování nastávajících maminek na trhu s rychloobrátkovým zbožím v ČR
Iveta Chládková -
Integrace umělé inteligence do obchodu s rychloobrátkovým zbožím
Juraj Bagi -
Identifikace a zhodnocení cirkulárních strategií v oblasti FMCG s ohledem na environmentální a ekonomické faktory pro zvýšení udržitelnosti
Michaela Žilinská -
Efektivnost prodeje a marketingu firmy s rychloobrátkovým zbožím
Iroda Zakirova -
Efektivnost prodeje a marketingu firmy s rychloobrátkovým zbožím
Stanislav Říha