Bc. Tamara Charashvili

Master's thesis

Efektivita globální reklamy a její vliv na spotřebitele

The effectiveness of Global Advertising and its Effect on Consumers
Abstract:
Tématem této diplomové práce je globální reklama, která se stala výsledkem procesu aktivní globalizace. Hlavním cílem práce je vyhodnocování efektivity globální reklamy a její účinnosti na českého spotřebitele, a to komparačními metodami a dotazníkovým šetřením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část obsahující několik podkapitol. V teoretické části je první podkapitola věnována pojetí …more
Abstract:
The topic of this thesis is global advertising, which has become the result of the process of active globalization. The main goal of the thesis is to evaluate the effectiveness of global advertising and its effectiveness on the Czech consumer, using comparative methods and a questionnaire survey. The thesis is divided into a theoretical and a practical part containing several subsections. In the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
  • Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication