Role uvádějícího učitele v profesním rozvoji začínajícího učitele ve vybrané mateřské škole – Bc. Kateřina Dobčáková
Bc. Kateřina Dobčáková
Master's thesis
Role uvádějícího učitele v profesním rozvoji začínajícího učitele ve vybrané mateřské škole
The role of the mentor teacher in the professional development of novice kindergarten teachers
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zachytit, jakým způsobem uvádějící učitelka poskytuje orientaci začínající učitelce ohledně informací o přípravě, průběhu a výsledcích vzdělávání ve vybrané mateřské škole v Brně. V úvodní části je popsána uvádějící učitelka jakožto mentor a začínající učitelka jako mentee a jak je na ně pohlíženo z textů odborné literatury. V empirické části je představen výzkum uvádějících …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to find out how the supervising teacher provides orientation in the field to a beginning teacher regarding information about the preparation, realization and outcomes of education in one kindergarten in Brno. The introductory part describes the supervising teacher as a mentor and the beginning teacher as a mentee and how they are viewed in the professional literature …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pegw6/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOBČÁKOVÁ, Kateřina. \textit{Role uvádějícího učitele v profesním rozvoji začínajícího učitele ve vybrané mateřské škole}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/fipixv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Pre-school Pedagogy / Pre-school Pedagogy
Theses on a related topic
-
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská -
Rozvoj pedagogických kompetencí perspektivou VŠ učitelů - expertů
Boušková Boušková -
Pedagogové volného času - jejich práce a profesní rozvoj
Marie Cafourková -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Mateřská škola
Eliška Holubová