Bc. Kateřina Dobčáková

Master's thesis

Role uvádějícího učitele v profesním rozvoji začínajícího učitele ve vybrané mateřské škole

The role of the mentor teacher in the professional development of novice kindergarten teachers
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zachytit, jakým způsobem uvádějící učitelka poskytuje orientaci začínající učitelce ohledně informací o přípravě, průběhu a výsledcích vzdělávání ve vybrané mateřské škole v Brně. V úvodní části je popsána uvádějící učitelka jakožto mentor a začínající učitelka jako mentee a jak je na ně pohlíženo z textů odborné literatury. V empirické části je představen výzkum uvádějících …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to find out how the supervising teacher provides orientation in the field to a beginning teacher regarding information about the preparation, realization and outcomes of education in one kindergarten in Brno. The introductory part describes the supervising teacher as a mentor and the beginning teacher as a mentee and how they are viewed in the professional literature …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta