Analýza politické reklamy v kampani KDU-ČSL – Bc. Martin Polívka
Bc. Martin Polívka
Bachelor's thesis
Analýza politické reklamy v kampani KDU-ČSL
An analysis of political advertising in the KDU-ČSL campaign
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje politickou reklamu KDU-ČSL, její tvorbu a financování. Pozornost je zaměřena také na vizuální styl a image strany. Zkoumány jsou i vybrané typy použitých reklam v letech 2010 – 2014. Práce tudíž zachycuje proces návratu strany do Poslanecké sněmovny z hlediska politické reklamy. Cílem práce je nabídnout podrobný ucelený informační přehled o směřování politické reklamy …moreAbstract:
The bachelor thesis analyzes the political advertising of the KDU-CSL, its formation and financing. Our attention is also focused on visual style and image of the party. We also examine some selected types of ads used between 2010-2014. Therefore the thesis captures the process of the return of the party to the Chamber of Deputies in terms of political advertising. The aim of the thesis is to offer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/agkn8/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lenka Hrbková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Power of media in political communication
Rysbek Konysbayev -
Prezidentské volby 2018 a politická reklama
Moravcová Moravcová -
Populismus v politické reklamě na území České republiky a analýza předvolební kampaně ANO 2011, Svobody a přímé demokracie a České Pirátské strany.
Bohumil Králíček -
Vliv genderového rozložení v řídících a poradních orgánech vybrané politické strany na vývoj předvolebních témat v oblasti sociální politiky a sociální práce ve volbách do PS PČR
Jakub Hruška -
Reklamní kampaň a vizuální styl grafického studia
Petr Váňa -
Nový vizuální styl Festivalu Fantazie
Matěj Leher -
Vizuální styl firmy HolidayDogs
Robina Tomčalová -
Vizuální styl a marketingová komunikace turistické oblasti Teplicka
Tereza Smitková