Diana Hnátková

Master's thesis

Srovnání makro- a mikroinfluencer marketingu

The comparison of macro and microinfluencer marketing
Abstract:
Práce se zabývá srovnáním makro a mikroinfluencer marketingu jak na teoretické, tak i praktické rovině. Cílem je oba typy influencerů porovnat, odhalit kvalitu a formu jejich výstupů při spolupráci se značkami. Teoretická část vychází z online marketingu a zasazení influencer marketingu do tohoto oboru. Následně je rozebrán influencer marketing samotný, jeho vývoj, komunikační kanály, influenceři a …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on the comparison of macro and microinfluencer marketing on both - the theoretical and practical levels. The ultimate goal is to compare both types of influencers and to reveal the quality and form of their outputs when collaborating with brands. The theoretical part consists of online marketing and the involvement of influencer marketing in this field. Subsequently, the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2019
  • Supervisor: Eva Kašparová
  • Reader: Aneta Novosadová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/76961

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management