Lenka ŠOLCOVÁ

Bachelor's thesis

Place branding jako nástroj rozvoje cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji

Place branding as a tool for development of tourism in Královéhradecký region
Abstract:
Vlivem rostoucí globalizace dnešního světa roste i potřeba odlišit se. Tu pociťují mimo jiné i místa, zvláště turistické destinace, které se snaží za účelem vyšších zisků přilákat co nejvíce návštěvníků. Jedním z možných způsobů, jak se odlišit od konkurence a zaujmout potenciálního návštěvníka, je využití konceptu place brandingu. Tento koncept je v Česku relativně nový a většina destinací si zatím …more
Abstract:
With the growing globalization of today?s world there is also a raised need for being different. This need is felt besides other also by places, especially by tourist destinations which try to attract as many visitors as possible in order to achieve higher profits. One of the potential ways, how to become different from the competition and attract the attention of a potential visitor, is the utilization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 6. 2013
Accessible from:: 21. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 8. 2013
  • Supervisor: RNDr. Jan Ženka, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠOLCOVÁ, Lenka. Place branding jako nástroj rozvoje cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 21.6.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 21. 6. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta