Umění antireklamy. Literární tvorba Michala Hvoreckého jako projev kulturní, reklamní sabotáže. – Bc. Barbora Ambrozová
Bc. Barbora Ambrozová
Bachelor's thesis
Umění antireklamy. Literární tvorba Michala Hvoreckého jako projev kulturní, reklamní sabotáže.
The art of anti-advertising. Literary work of Michal Hvorecký as a manifestation of culture jamming.
Abstract:
Bakalářská diplomová práce se věnuje tématu kulturní sabotáže, která se stala nedílnou součástí uměleckého světa. Pozice reklamních a marketingových strategií je průběžně nabourávána množstvím uměleckých, kreativních i aktivistických organizací. Tvorba slovenského spisovatele Michala Hvoreckého má bytostně literární charakter, přesto obsahuje množství atributů, jež mohou být definovány jako projevy …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with the theme of cultural sabotage and advertising, which has become an integral part of the art world. In the first part, we introduce the concepts, define and state the basic manifestations subvertising, which can be understood as a form of artistic expression or as a creative tool in the hands of resistance activists. In the second part we met with Slovakian writer Michal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q04t4/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martina Ivičič
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
AMBROZOVÁ, Barbora. \textit{Umění antireklamy. Literární tvorba Michala Hvoreckého jako projev kulturní, reklamní sabotáže.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/fldga6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Reklamná sabotáž optikou teórie "stratégií" a "taktík" Michela de Certeau
Beáta Révayová -
Mediální aktivismus a jeho projevy ve společnosti s nástupem nových médií
Kateřina Vágnerová -
Reklama & street art jako legální a nelegální formy privatizace veřejného prostoru.
Milena Pelinková -
Umění a reklama
Hana KUNDRÁTOVÁ