What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion? – Dorota Cikánová
Dorota Cikánová
Bachelor's thesis
What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?
What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?
Abstract:
The dissertation aims to study the relationship between consumers' willingness to pay premium money for sustainable fashion, consumers' awareness of environmental and social harm caused by the fashion industry and last the consumers' belief that to behave according to the ethical standards is a companies' obligation with the decision to purchase sustainable fashion. Moreover, the relationship between …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá spotřebitelským chováním v oblasti udržitelné módy. Předmětem zkoumání je vztah mezi rozhodnutím spotřebitele ke koupi udržitelného produktu v souvislosti s několika uvedenými faktory. Těmi faktory jsou ochota zaplatit vyšší cenu za udržitelný produkt, povědomí spotřebitelů o sociální i environmentální újmě způsobené módním průmyslem. Dále také přesvědčení spotřebitelů o …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CIKÁNOVÁ, Dorota. \textit{What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?}. Online. Bachelor's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Economics. 2020. Available from: https://theses.cz/id/fm7ler/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Cikánová, Dorota. What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?. Liberec, 2020. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration
Theses on a related topic
-
Marketing v módním průmyslu, jeho trendy a jejich vliv na nákupní chování spotřebitele
Petra Šťastná -
VLIV MÓDNÍCH BLOGEREK NA NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Michaela Kuchařová -
Vliv módních českých YouTuberů na nákupní chování jedinců
Nikola Žouželková -
Nákupní chování mužů na trhu s módou v ČR
Petr Gola -
Faktory, které ovlivňují nákupní chování při koupi roušek a respirátorů
Sára KULHÁNKOVÁ -
Pronájem oblečení a second handy jako nástroj pro udržitelné nákupní chování
Barbora Koukalová -
Nákupní chování spotřebitelů v oblasti módy
Natálie Šemberová -
Nákupní chování v oblasti módy na internetu
Jitka Pudivítrová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights