Kateřina Uhrová

Master's thesis

Behaviorální cílení reklamy na internetu

Behavioral Targeting of Advertising on Internet
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza situace behaviorálního cílení na českém internetovém trhu, posouzení jeho potenciálu do budoucna a zhodnocení efektivnosti behaviorálně cílené reklamy na českém trhu. V teoretické části se diplomová práce zabývá internetovým reklamním trhem, mediálním plánováním, vysvětlením vybraných metod cílení reklamy a detailním popisem behaviorálně cílené reklamy, včetně tématu …more
Abstract:
The goal of the diploma thesis is to analyze the situation of behavioral targeted advertising in the Czech Internet market, assess its potential in the future and evaluate the effectiveness of behavioral targeting on the Czech market. This thesis is focused first on the Internet advertising market, media planning, explanation of selected targeting approaches and on detailed description of the behaviorally …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2012
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Jan Koudelka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29798

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod