Matouš Tlapák

Master's thesis

Czech EdTech Startup Expansion to the Republic of Korea

Expanze české technologické společnosti v oblasti vzdělávání na jihokorejský trh
Abstract:
Diplomová práce zkoumá, zda je pro českou startupovou firmu vhodná obchodní expanze do Jihokorejské republiky a následně navrhuje vhodnou strategii pro úspěšný vstup na jihokorejský trh.Práce je rozdělená do dvou základních částí. První z nich představuje teoretický rámec zabývajicí se marketingovou strategií pro zahraniční expanzi a podává základní informace o zvolené zemi, včetně její demografie …more
Abstract:
The paper investigates if an international educational start-up company based in the Czech Republic should expand to the Republic of Korea and suggests the best means for the foreign country expansion.The thesis has two main parts. The first one provides a theoretical framework for a foreign marketing expansion strategy and introduces necessary information about the chosen country, including its demographics …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 9. 2017
  • Supervisor: Aleš Kubíček
  • Reader: Michael Carter

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71309