Postavení a vzájemné vazby oddělení marketingu a obchodu ve vybraných organizacích – Bc. Lucia Šťastná
Bc. Lucia Šťastná
Master's thesis
Postavení a vzájemné vazby oddělení marketingu a obchodu ve vybraných organizacích
Position and interrelationships of marketing and trade departments in selected organizations
Abstract:
The diploma thesis deals with the position and mutual ties of the marketing department and the business departmes in selected organizations. Attention is focused on mutual relations, communication and cooperation. Marketing and sales managers of selected companies perceive this mutual symbiosis of two departments as well as the employees who work in their departmens. The theoretical part describes …moreAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá postavením a vzájomnými väzbami oddelenia marketingu a oddelenia obchodu vo vybraných organizáciách. Pozornosť je zameraná na vzájomné vzťahy, komunikáciu a kooperáciu. A to či už ako túto vzájomnú symbiózu dvoch oddelení vnímajú marketingoví a obchodní manažéri vybraných firiem, ale aj zamestnanci, ktorí pracujú na ich oddeleniach. V teoretickej časti je popísaný marketing …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2023
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/yghwb/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
- Reader: Ing. Martin Kocourek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Master programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Marketing Management in Hospitality and Tourism Industry
Theses on a related topic
-
Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace
Tereza Dufková -
Návrh marketingové strategie pro nově vznikající slevový portál
Martin Vebr -
Project of establishing sales department in IT company
Nikola Šafránek -
Leveraging BI as support to Sales Team in GoodData
Mario Andres Botero Silva