Bc. Pavel Smola

Master's thesis

Teorie her v marketingu

The Theory of games in marketing
Abstract:
V diplomové práci jsou řešeny potenciální a též reálné aplikace Teorie her při procesu a aplikaci vstupu nové firmy na již zavedený trh. V teoretické části je zmíněna historie vědního oboru Teorie her včetně nejvýznamnějších představitelů a jejich přínosu. V pokračování teoretické části jsou analyzovány jednotlivé oblasti Teorie her s přihlédnutím k vybranému tématu oblast marketingu, vstupu a řízení …more
Abstract:
In this thesis I deal with potential and also the practical applications of The Theory of games during the application process and entry of new firms to already established market. In the theoretical part the history of science The Theory of games is mentioned including the most important leaders and their contribution. In continuation of the theoretical section topics are described and The Theory …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Herbert Heissler
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication