Ideální učitel českého jazyka pohledem žáků II. stupně Základní školy Edvarda Beneše v Lysicích – Bc. Veronika Miholová
Bc. Veronika Miholová
Master's thesis
Ideální učitel českého jazyka pohledem žáků II. stupně Základní školy Edvarda Beneše v Lysicích
Ideal teacher of Czech language from the perspective of pupils of the second degree in Primary school of Edvard Beneš at Lysice
Abstract:
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jak si žáci osmého a devátého ročníku Základní školy Edvarda Beneše v Lysicích představují ideálního učitele českého jazyka. Prostřednictvím výzkumu zjišťujeme, jaké by měl mít ideální učitel českého jazyka vlastnosti, jaké by měl mít pohlaví, kolik let by mu mělo být, jaké metody by měl učitel ve výuce využívat nebo jak by měl žáky zkoušet, hodnotit a …moreAbstract:
This thesis brings information about how pupils of the eighth and ninth year from the Primary school of Edvard Beneš in Lysice present an ideal teacher of the Czech language. Through this study we find out what qualities such an ideal teacher of the Czech language should have, which sex is preferred, how old he or she should be, what teaching methods he or she should employ and how the pupils should …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ysb8k/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIHOLOVÁ, Veronika. \textit{Ideální učitel českého jazyka pohledem žáků II. stupně Základní školy Edvarda Beneše v Lysicích}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/fu3f2a/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Sociálně komunikační dovednosti učitele a jejich vliv na vztah žáků k předmětu
Miroslav Erben -
Komunikační dovednosti učitele v MŠ
Lucie ŠAFKOVÁ -
Průvodce dostupnosti elektronických knih prostřednictvím knihoven pro uživatelskou skupinu učitelů a žáků předmětu český jazyk a literatura
Veronika Maniecká -
Distanční výuka v předmětu český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ
Lucie Kovářová -
Maturita z předmětu český jazyk. Tradiční versus státní maturita
Kateřina Špačková -
Možnosti distančního vzdělávání v prvostupňové edukaci se zaměřením na vzdělávací obor Český jazyk a literatura
Doris SZYMECZKOVÁ -
Problémové komunikační situace a jejich řešení mezi učiteli a žáky v předmětu Český jazyk na středních odborných školách v Moravskoslezském kraji
David VÁLEK -
Kompetence třídního učitele k péči o kvalitu života žáků
Irena Loudová