Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities – Tinatin Chitorelidze, Ph.D.
Tinatin Chitorelidze, Ph.D.
Doctoral thesis
Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities
Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities
Abstract:
Školy jsou vystavené problémům pramenícím z diversity žáků a z různorodosti jejich potřeb. Pro úspěšnou implementaci inkluze je klíčový také postoj vedení školy, role učitelů, intenzivní spolupráce učitelů s dalšími odborníky a detailní plánování učebního procesu. Učitelé, kteří uplatňují diferenciaci instrukcí naplňují různorodé akademické potřeby všech žáků. Vnímání diverzity zvyšuje pravděpodobnost …moreAbstract:
The schools are facing difficulties, which are caused by students' diversity and their differing needs. For the successful implementation of the inclusion the attitude of the administration is crucial, especially the role of teachers, as well as the, intensive cooperation between teachers and other professionals, and the detailed planning of the teaching process. Those teachers who use differentiated …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qdala/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2017
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHITORELIDZE, Tinatin. \textit{Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/fualks/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Special Education / Special Education (eng.)
Theses on a related topic
-
The influence of differentiated instruction on a learner's motivation and reading competence in English
Masoumeh Ramezani -
Practical Use of Differentiated Instruction at Czech Schools
Marcela Létalová -
Spolu, a přece odděleně: podoba diferencované výuky na druhém stupni základních škol
Jana Navrátilová -
Srovnání diferencované a nediferencované výuky matematiky na nižším stupni víceletého gymnázia
Karolína Burkacka -
Formy a možnosti dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení umožňujícího snadnější pronikání na trh práce a zvyšujícího konkurenceschopnost pracovníků v pohostinství
Monika Kohoutková