Měření spokojenosti zákazníků, využití ke zvyšování výkonnosti firmy – Ing. Šárka Najmanová
Ing. Šárka Najmanová
Bachelor's thesis
Měření spokojenosti zákazníků, využití ke zvyšování výkonnosti firmy
Customer satisfaction measurement and its use in the company performance improvement
Abstract:
Práce se věnuje problematice měření zákaznické spokojenosti, která je i v dnešní době stále opomíjenou oblastí firemní politiky. Součástí je shrnutí nynější situace, seznámení se s jednotlivými přístupy k měření zákaznické spokojenosti a srovnání různých modelů měření. Část práce je věnována konkrétnímu měření zákaznické spokojenosti ve firmě A.R.Garamond a interpretaci výsledků, včetně doporučení …moreAbstract:
The thesis deals with the customer satisfaction measurement which is still a neglected part of a company policy. The thesis includes summary of the present situation, identification with the various models of the customer satisfaction measurement and compare the different models of the measurement. A part of the thesis follows the specific customer satisfaction measurement in the company A.R.Garamond …moreKeywords
dotazník komunikace management metoda měření monitorování nespokojenost organizace požadavek průzkum reklamace služba spokojenost zákazníka výsledek znak jakosti questionnaire communication method measurement monitoring dissatisfaction organization requirement research complaint service customer satisfaction result quality index
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/noi2j/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2008
- Supervisor: doc. Ing. Antonín Mykiska, CSc.
- Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Kryštof Kolomazník -
Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Maroš Broškovič -
Hodnocení spokojenosti zákazníka v kontextu Customer Journey
Petr Neuman -
Spokojenost zákazníka a finanční výkonnost podniku
Jana Ilavská -
Service Quality and Customer Satisfaction in a Selected Company
Kristýna Hochová