Radovan HIANIK

Bachelor's thesis

Dysfunkční rodinné prostředí a jeho vliv na vznik patologických závislostí

Disfunctional family environment and its influence on the origin of pathological addictions
Abstract:
Bakalářská práce poukazuje na to, jaké následky může mít pro dítě dysfunkční rodina a negativní výchovný styl. Je zaměřena na okolnosti vzniku patologických závislostí, obsahuje popis těch nejčastěji se vyskytujících v České republice. Připomíná vážnost této problematiky, uvádí možnosti preventivních opatření a zamýšlí se nad jejich dostatečností při aplikaci. Určena je nejen mladým lidem, kteří uvažují …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to point out the consequences of a disfunctional family on the child's enlightenment and the negative educational attitude of parents towards the child. The factors and circumstances of pathological addictions occurence are introduced considerig the most common in The Czech Republic. The work is remindig the seriousness of disfunctional family dilemma and indicating …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2008
Identifier: 1009488

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Ing. Antonín Řehoř, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HIANIK, Radovan. Dysfunkční rodinné prostředí a jeho vliv na vznik patologických závislostí. Brno, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 29. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy