Teaching grammar points / structures non-existent in Czech – Mgr. Šárka Kostelníčková
Mgr. Šárka Kostelníčková
Bakalářská práce
Teaching grammar points / structures non-existent in Czech
Teaching Grammar Points / Structures Non-existent in Czech
Anotace:
Tato Bakalářská práce se zabývá výukou gramatických jevů, které neexistují českém jazyce. Snaží se nastínit pozadí vzniku těchto rozdílných gramatických jevů v češtině a angličtině z historického pohledu. Práce se pokouší odpovědět na otázky, jaké jevy to jsou, zdali by se gramatika obecně měla či neměla vyučovat a zaměřuje se na vhodné učební metody, které by mohly žákům na základní škole pomoci překonat …víceAbstract:
This Bachelor thesis deals with teaching grammar points and structures non-existent in Czech. The objective of the thesis is to foreshadow the background of the rise of different grammar points and structures in Czech and English from the historical point of view. It tries to answer questions what these structures are, whether grammar generally should or should not be taught and it focuses on appropriate …víceKeywords
Původ a historie češtiny a angličtiny předpokládaný společný předchůdce syntetický jazyk analytický jazyk gramatické jevy neexistující v češtině minulý čas prostý předpřítomný čas gramatika učení osvojování jazyka výuková sekvence prvky „zaujmout studovat a aktivovat“ aktivity „Povědomí Kontrolovaná cvičení Smysluplná cvičení Řízené smysluplné procvičování Tvoření vlastních vět (zaměřeno na formu) Tvoření delších textů a projevů Samostatné používání jazykových dovedností“. The origins and history of Czech and English languages a hypothetical common ancestor a synthetic language an analytic language structures non-existent in Czech the past simple the present perfect grammar learning acquisition method approach teaching sequence elements of a successful teaching sequence Engage element Study element Activate element the presentation Awareness Controlled Drills Meaningful Drills Guided Meaningful Practice Structure-based Free Sentence Composition Structure-based Discourse Composition Free Discourse.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sgzfl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2009
- Vedoucí: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk