Mariia Lytvynova

Bachelor's thesis

Third Wave Coffee: Customer’s and Owner’s Perception and Preference

Třetí Kávová Vlna: Vnímání a Preference Zákazníků a Majitelů
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá hnutím Třetí kávové vlny a zkoumá, jak se díky tomu káva stává řemeslným zážitkem. Cílem této práce je zjistit, jaký postoj mají zákazníci a majitelé kaváren ke konceptu Třetí kávové vlny. K realizaci výzkumu a naplnění cíle práce je použit sběr dat pomocí kvantitativních a kvalitativních metod. Prostřednictvím dotazníků, rozhovorů a pozorování ve vybraných brněnských …more
Abstract:
This thesis explores the Third Wave coffee movement, examining how it transforms coffee into an artisanal experience. This thesis aims to find out what attitudes customers and coffee shop owners have towards the concept of Third Wave coffee. To implement the research and to fulfill the objective of the thesis, data collection by quantitative and qualitative methods are used. Through surveys, interviews …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2024
  • Supervisor: doc. RNDr. Mgr. Mgr. Miroslav Horák, Ph.D.
  • Reader: Tadeáš Hrušovský, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií