Third Wave Coffee: Customer’s and Owner’s Perception and Preference – Mariia Lytvynova
Mariia Lytvynova
Bachelor's thesis
Third Wave Coffee: Customer’s and Owner’s Perception and Preference
Třetí Kávová Vlna: Vnímání a Preference Zákazníků a Majitelů
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá hnutím Třetí kávové vlny a zkoumá, jak se díky tomu káva stává řemeslným zážitkem. Cílem této práce je zjistit, jaký postoj mají zákazníci a majitelé kaváren ke konceptu Třetí kávové vlny. K realizaci výzkumu a naplnění cíle práce je použit sběr dat pomocí kvantitativních a kvalitativních metod. Prostřednictvím dotazníků, rozhovorů a pozorování ve vybraných brněnských …moreAbstract:
This thesis explores the Third Wave coffee movement, examining how it transforms coffee into an artisanal experience. This thesis aims to find out what attitudes customers and coffee shop owners have towards the concept of Third Wave coffee. To implement the research and to fulfill the objective of the thesis, data collection by quantitative and qualitative methods are used. Through surveys, interviews …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2024
- Supervisor: doc. RNDr. Mgr. Mgr. Miroslav Horák, Ph.D.
- Reader: Tadeáš Hrušovský, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LYTVYNOVA, Mariia. \textit{Third Wave Coffee: Customer’s and Owner’s Perception and Preference}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Regional Development and International Studies. 2024. Available from: https://theses.cz/id/fvn4gi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studiíMendel University in Brno
Faculty of Regional Development and International StudiesBachelor programme:
International Territorial Studies
Theses on a related topic
-
Preference spotřebitelů při nakupování ve velkoformátových typech prodejen maloobchodu v komparaci s nakupováním v malých prodejnách
Martina Valešová -
Spotřebitelské preference seniorů při volbě rekreace
Jana Šmatláková -
Social construction of coffee and its consequences for selling coffee as a beverage
Anna Hrubešová -
Kaviarne a kávové bary
Peter Plieštik -
Vliv Třetí kávové vlny na obchod s kávou
Bich Ngoc Nguyen -
Mišmaš: A Business Plan for a Coffee Shop and Roastery
Tereza Krčková -
Analysis of Customer Data from Cash Register: The Case of the Coffee Shop
Jozef Onderka