Střižna jako „black box“ a střih jako gesto: – Varvara Šatunova
Varvara Šatunova
Bachelor's thesis
Střižna jako „black box“ a střih jako gesto:
Editing room as a „black box“ and editing as gesture:
Abstract:
Bakalářská diplomová práce si klade za cíl historicky a filosoficky kontextualizovat fenomén tzv. „black boxu“, neboli "černé skříňky", a zabývat se jím nejen jako částí „aparátu“, ale především porozumět mu jako kulturnímu a metaforickému symbolu digitalizované současnosti. Práce vychází z poznatků mediální teorie Viléma Flussera, přičemž jejím základním teoretickým východiskem je porozumění a kritické …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to contextualize historically and philosophically the phenomenon of the "black box" and to deal with it not only as a part of the "apparatus", but to understand it as a cultural and metaphorical symbol of the contemporary digitalized world. The thesis is based on Vilém Flusser's media theory and it offers a critical evaluation of his concepts of code and gesture, to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18541
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2023
- Supervisor: Tomáš DVOŘÁK
- Reader: Zdeněk HUDEC
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 22. 11. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Theses on a related topic
-
Technologický vývoj ve střihových technologiích a jeho vliv na filmového střihače v kontextu amerického filmového průmyslu
Daniel Rozen -
Spolupráce střihače a režiséra na příkladu filmu Tomáše Polenského Smečka
Petr Juračka -
Sebereflexe a zodpovědnost střihače politicko-satirického pořadu Neboli
Vojtěch Kunc -
Filmový střihač Miroslav Hájek a jeho přínos české kinematografii do začátku normalizace
Tereza Vágnerová -
Vývoj filmového střihače k režii: Hal Ashby
Katarína Gramatová -
ZÁKLADY PRÁCE NA AV DÍLE V PROGRAMU ADOBE AFTER EFFECTS
Jan Švejkar -
Současný český filmový trailer
Michaela Brožová -
Vztahy mezi výsledky motorických testů a maximálním individuálním výkonem ve vybraných vrhačských disciplínách
Vilem FIGALLA