Ing. Petr Čermák
Bachelor's thesis
Vliv reklamy na rozhodování zákazníka
The influence of advertising on the consumer's decision
Abstract:
Na základě stanoveného cíle bakalářské práce, kterým je vliv reklamy na rozhodování zákazníka, se v teoreticko-metodologické části práce věnuji psychologii reklamy, která je složitou, ale velmi významnou disciplínou. Krátký pohled do historie ukazuje, kdy a jak se v reklamě začaly uplatňovat psychologické poznatky. Duševní vlastnosti člověka mají velký vliv na rozhodování, a proto je část práce věnována …moreAbstract:
On the basis of the appointed target of the Bachelor Thesis which the influence of the advertisement on the consumer decision is, in theoretic-methodology part of the thesis I attend to the psychology of the advertisement which is complicated but relevant branch. The dekko to the history shows when and how the psychological knowledge started to assert themselves in the advertisement. Psychic characteristics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/je9tm/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2009
- Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
- Reader: Mgr. Jana Honzíková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Televizní reklama jako etický problém 21. století
Andrea BARTÍKOVÁ -
Reklama jako zjawisko językowe (na przykładzie polskich spotów reklamowych)
Krystian Szynder -
Jazyková analýza manipulativních strategií reklam v bulharštině a češtině (na bázi reklam finančních institucí)
Andrea Jordanová -
Reklama ako prostriedok socializácie človeka
Peter Kráľ -
Televizní reklama z pohledu kognitivní teorie
Radek Hylmar -
Reklama na internetu
Adriana Hrušková -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Filip Rakovan