Ing. Petr Čermák

Bachelor's thesis

Vliv reklamy na rozhodování zákazníka

The influence of advertising on the consumer's decision
Abstract:
Na základě stanoveného cíle bakalářské práce, kterým je vliv reklamy na rozhodování zákazníka, se v teoreticko-metodologické části práce věnuji psychologii reklamy, která je složitou, ale velmi významnou disciplínou. Krátký pohled do historie ukazuje, kdy a jak se v reklamě začaly uplatňovat psychologické poznatky. Duševní vlastnosti člověka mají velký vliv na rozhodování, a proto je část práce věnována …more
Abstract:
On the basis of the appointed target of the Bachelor Thesis which the influence of the advertisement on the consumer decision is, in theoretic-methodology part of the thesis I attend to the psychology of the advertisement which is complicated but relevant branch. The dekko to the history shows when and how the psychological knowledge started to assert themselves in the advertisement. Psychic characteristics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2009
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Mgr. Jana Honzíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní