Vliv informací na spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji – Monika Strašíková
Monika Strašíková
Master's thesis
Vliv informací na spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji
The Influence of Information on Consumer Behaviour in Soft Drinks Market
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na vliv informací na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice. Práce zkoumá spotřebitelské chování osob ve věkové kategorii 20–25 let a současně zjišťuje preference, názory a postoje konzumentů. Primárně se zaměřuje na problematiku racionality při spotřebě konkrétního nealkoholického nápoje. V diplomové práci jsou použity techniky marketingového výzkumu, a to dotazníkové …moreAbstract:
The thesis focuses on the way information influences the soft drinks market in the Czech Republic. It examines consumer behaviour of persons in the “20 to 25 years” age bracket and at the same time ascertains the consumers’ preferences, opinions, and attitudes. Its primary concern is the issue of rationality in relation to the consumption of a particular soft drink. The thesis employs marketing research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78989
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2020
- Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
- Reader: Roman Fiala
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78989
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in sugar free beverage market in China
Zixuan Wang -
Effects of Doppelgänger Campaigns on Consumer’s Image and Attitudes
Adam Blecha -
Consumer Loyalty and Brand image as keys to enduring the Covid 19 crisis – The case of Coca Cola.
Karel Kučerovský -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Film consumption behaviour of generation Y
Maryia Novikava -
Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic
Petra Širatovská -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Racionalita versus iracionalita v manažerském rozhodování
Tereza Daňková