Monika Strašíková

Master's thesis

Vliv informací na spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji

The Influence of Information on Consumer Behaviour in Soft Drinks Market
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na vliv informací na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice. Práce zkoumá spotřebitelské chování osob ve věkové kategorii 20–25 let a současně zjišťuje preference, názory a postoje konzumentů. Primárně se zaměřuje na problematiku racionality při spotřebě konkrétního nealkoholického nápoje. V diplomové práci jsou použity techniky marketingového výzkumu, a to dotazníkové …more
Abstract:
The thesis focuses on the way information influences the soft drinks market in the Czech Republic. It examines consumer behaviour of persons in the “20 to 25 years” age bracket and at the same time ascertains the consumers’ preferences, opinions, and attitudes. Its primary concern is the issue of rationality in relation to the consumption of a particular soft drink. The thesis employs marketing research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2020
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Roman Fiala

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78989