Skladby pro klarinet a klavír českých autorů 20. století (analýza vybraných děl) – BcA. Tomáš Kraus
BcA. Tomáš Kraus
Diplomová práce
Skladby pro klarinet a klavír českých autorů 20. století (analýza vybraných děl)
Compositions for clarinet and piano by Czech authors of the 20th century (the analysis of chosen works)
Anotace:
Tato práce pojednává o českých autorech 20. století a jejich kompozicích pro klarinet a klavír. Zaměřuje se především na skladby, které se udržely na repertoáru dodnes. Seznamuje čtenáře rovněž s informacemi, týkající se jejich premiér, interpretů a podobně. Jádro práce spočívá ve formálně-obsahové a interpretační analýze vybraných skladeb. Pozornost je však věnována i dílům méně známým. Práce zahrnuje …víceAbstract:
This thesis deals with Czech authors of the 20th century and their compositions for clarinet and piano. It mostly focuses on musical pieces, which are maintained in today’s repertoire. Further, it presents the circumstances of their premieres, interpreters etc. and the attention is also dedicated to less known compositions. Apart from the list of works, the thesis includes the factual questionnaire …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/kvigf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2019
- Vedoucí: doc. MgA. Vít Spilka
- Oponent: prof. Mgr. Milan Polák
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/kvigf/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Hra na klarinet
Práce na příbuzné téma
-
Reli(e)ving Memory: Representations of Collective and Individual Remembrance through Late 20th and Early 21st Century Photographic Practices
Marija MANDIĆ -
Vybraní světoví houslisté 20. století. Komparace interpretačních pojetí Beethovenova houslového koncertu D dur a jeho následné využití v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Tereza Hlaváčková -
Interpretace severoněmecké varhanní hudby 17. století na české barokní varhany
Jiří Kovář -
Duchovní hudba českého baroka a Lamentationes Jeremiae Prophetae Jana Dismase Zelenky z hlediska hudební interpretace
Marie MIKULKOVÁ -
Interpretace hudby v českém znakovém jazyce
Helena KORBAČKOVÁ -
Janáčkův „Taras Bulba" - rozbor interpretace světových dirigentů v kontextu s brněnskou janáčkovskou interpretační tradicí
Joel Hána -
Specifika interpretace houslových partů v komorní tvorbě Vítězslava Nováka
Martina Jasanská -
České soudobé cembalové skladby na soutěži PJ a jejich interpretace
Marie Krupková