Lenka Melounová

Bachelor's thesis

Humor v reklamě

Humour in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce Humor v reklamě se zaměřuje na tvorbu reklamy s použitím emocionálního apelu humoru. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám reklamou, psychologií reklamy, emocemi a emocionálními apely, jež se v reklamě používají, především apelem humoru. Praktická část obsahuje analýzu průzkumu zaměřeného na efektivitu humoru v reklamě, analýzu vybrané reklamní …more
Abstract:
The Bachelor Thesis Humour in advertisement is focused on creating humorous advertisements. The Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is about advertisement, psychology of advertisement, emotions and emotional appeals that are used in advertising, primarily appeal humour. The practical part includes analysis of the survey focused on the effectiveness of humour …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 1. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2016
  • Supervisor: Eva Kašparová
  • Reader: Jana Kolářová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50455