Bc. Filip Kopřiva

Diplomová práce

Zu Unterschieden in deutschen und tschechischen Übersetzungen von Werbetexten der Automobilindustrie

On differences in German and Czech translations of advertising texts in the automotive industry
Abstract:
The research goal of this master's thesis is to present theoretical and practical translation strategies for advertising texts in the automotive industry. The theoretical part critically examines the current state of research concerning the concept of advertising along with advertising language and its functional elements such as persuasion, technicality, stereotypes etc. These elements are first critically …více
Abstract:
Cílem této magisterské diplomové práce je představit teoretické a praktické překladatelské strategie pro reklamní texty automobilového průmyslu. Teoretická část kriticky reflektuje současný stav výzkumu, který se zabývá konceptem reklamy. Zároveň zkoumá jazyk reklamy včetně jeho funkčních prvků (např. persvaze, odbornost a stereotypizace). Tyto prvky jsou nejdříve kriticky analyzovány a pozdějí syntetizovány …více
 
 
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
  • Vedoucí: doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D.
  • Oponent: PhDr. Zdeněk Mareček, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta