Zu Unterschieden in deutschen und tschechischen Übersetzungen von Werbetexten der Automobilindustrie – Bc. Filip Kopřiva
Bc. Filip Kopřiva
Diplomová práce
Zu Unterschieden in deutschen und tschechischen Übersetzungen von Werbetexten der Automobilindustrie
On differences in German and Czech translations of advertising texts in the automotive industry
Abstract:
The research goal of this master's thesis is to present theoretical and practical translation strategies for advertising texts in the automotive industry. The theoretical part critically examines the current state of research concerning the concept of advertising along with advertising language and its functional elements such as persuasion, technicality, stereotypes etc. These elements are first critically …víceAbstract:
Cílem této magisterské diplomové práce je představit teoretické a praktické překladatelské strategie pro reklamní texty automobilového průmyslu. Teoretická část kriticky reflektuje současný stav výzkumu, který se zabývá konceptem reklamy. Zároveň zkoumá jazyk reklamy včetně jeho funkčních prvků (např. persvaze, odbornost a stereotypizace). Tyto prvky jsou nejdříve kriticky analyzovány a pozdějí syntetizovány …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j7njy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Zdeněk Mareček, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KOPŘIVA, Filip. \textit{Zu Unterschieden in deutschen und tschechischen Übersetzungen von Werbetexten der Automobilindustrie}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/g0w4cp/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Překladatelství moderních evropských jazyků / Překladatelství němčiny
Práce na příbuzné téma
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
The Language of Advertisements
Jana Frantíková -
Implementations of Industry 4.0 in the German automotive industry
Felix Alexander Knigge -
Use of modern performance measures in the automotive industry
Sanjeev K C -
Analysis and design of DevOps (DevSecOps) IT processes in the automotive industry
Tomáš Koťara -
Japan Digital transformation: Automotive industry
Olesia Arkelova -
Disruptive trends in Automotive Industry and its impact on OEMs
Lubomír Kovařík -
The effect of Dieselgate on German automotive industry
Albert Silaev