Bc. Eliška Němcová
Diplomová práce
Komenský-filosof humanity
Comenius-Philosopher of Humanity
Anotace:
Práce je zaměřena k problému humanity u J. A. Komenského. Je tu předvedeno, jak se význam tohoto pojmu u různých myslitelů proměňoval. Pozornost je věnována myslitelům, pro které bylo Komenského dílo inspirací, a kteří při promýšlení problému lidskosti Komenského vypracovali své vlastní koncepce humanity. Pro J. G. Herdera, T. G. Masaryka a J. Patočku byl Komenský významným ?apoštolem humanity?. Význam …víceAbstract:
The work is focused on the problem of humanity of J. A. Comenius. There is demonstrated how the meaning of that term is changing when dealing with different thinkers. Attention is paid to thinkers, for whom the work of Comenius was an inspiration, and who, when thinking about the problem of humanity of Comenius, developed their own conception of humanity. For J. G. Herder, T. G. Masaryk, and J. Patočka …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 9. 2011
- Vedoucí: PhDr. Věra Schifferová, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Němcová, Eliška. Komenský-filosof humanity. Pardubice, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie
Práce na příbuzné téma
-
Porovnání edukačních přístupů J. A. Komenského a J. J. Rousseaua
Jiří Olexa -
J. Hus, J. A. Komenský a T. G. Masaryk jako vychovatelé národa
Richard Chmelař -
Pojetí výchovy u J. J. Rousseaua a J. A. Komenského.
Lucie SALAČOVÁ -
J. A. Komenský v odborné teorii a praxi střední školy.
Lucie Kračmarová -
J. A. Komenský a jeho význam pro rozvoj sociální pedagogiky a filozofie výchovy
Jana Smílková -
POHYBOVÁ AKTIVITA A SEDAVÉ CHOVÁNÍ U DĚTÍ MLADŠÍHO A STARŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU NA ZŠ J. A. KOMENSKÉHO V PŘEROVĚ
Petra MASOPUSTOVÁ -
Využití zásad J. A. Komenského ve vzdělávání romských žáků na 2. stupni ZŠ a jejich aplikace do praxe
Tereza JAVORSKÁ -
Přirozenost ve výchově dle J.A. Komenského a J.J. Rousseau
Bronislava MARKO