Jana Tkáčiková

Master's thesis

Využití hierarchických bayesovských modelů v marketingovém výzkumu

Application of Hierarchical Bayesian Models in Market Research
Abstract:
V praxi se často setkáváme s daty, které je možné agregovat na více úrovních. Úkolem hierarchických modelů je tuto strukturu zachytit a využít možnosti agregace dat na jednotlivých úrovních k co nejefektivnějšímu využití informací obsažených v datech.Cílem práce bylo aplikovat hierarchické modely na data pocházející z reálného marketingového výzkumu a zhodnotit, nakolik je tento typ modelů pro řešení …more
Abstract:
In practice, we often work with data that can be aggregated on multiple levels. Role of hierarchical models is to reflect this structure and use data aggregation for more efficient use of information in data.Goal of the thesis is to apply hierarchical models on real life data coming from marketing research and evaluate their performance in solving specific problems compared to other types of models …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2019
  • Supervisor: Ondřej Vilikus
  • Reader: Miroslav Plašil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75164