Terapie užívané na základních školách speciálních – Mgr. Milena Krištufová
Mgr. Milena Krištufová
Master's thesis
Terapie užívané na základních školách speciálních
The Therapy Used in Primery Special Schools
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na terapie užívané na základních školách speciálních. V teoretické části se zabýváme vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Charakterizujeme prvky terapií. Pohlížíme na terapie nejenom jako na edukační prvek, ale jako na metodu ke zlepšení kvality života zdravotně postižených osob. Praktická část obsahuje hypotézy, metodiku výzkumu, vyhodnocení sběru dat …moreAbstract:
The thesis is focused on therapies used for special elementary schools. The theoretical part deals with the education of pupils with special educational needs. We characterize elements therapies. We look for therapies not only as an educational element, but as a method to improve the quality of life of people with disabilities. The practical part contains hypothesis, research methodology, data collection …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zp9ox/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education for Upper Secondary School Teachers
Theses on a related topic
-
Profesní kompetence a osobnostní předpoklady pedagoga na základní škole speciální v Pardubickém kraji
Radka Laštovičková -
Diferenciace přípravy předškoláka se SVP na nástup do běžné základní školy a do speciální základní školy
Petra Millerová -
Podpůrná opatření u žáků s mentálním postižením v základní škole a v základní škole speciální
Lucie PŠENICOVÁ -
Asistent pedagoga při výuce matematiky na základní škole speciální a základní škole
Barbora Rosenbaumová -
Rozvoj komunikačních dovedností u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální
Ilona Křikavová -
Specifika vyučování v základní škole speciální
Barbora Kozáková -
Působení asistenta pedagoga v základní škole speciální
Natálie Hubatková -
Intervenční a terapeutické techniky na základní škole speciální v Královéhradeckém kraji
Iveta Berná Čerychová