Historický vývoj principu svobody vzdělávání v Nizozemsku – Bc. Anna Holubářová
Bc. Anna Holubářová
Diplomová práce
Historický vývoj principu svobody vzdělávání v Nizozemsku
History of Freedom of Education in the Netherlands
Anotace:
Diplomová práce „Historický vývoj principu svobody vzdělávání v Nizozemsku“ se zabývá podstatou principu svobody vzdělávání v období od roku 1801 do roku 2017. V práci je prezentován současný vzdělávací systém, poté je představen vývoj principu svobody vzdělávání. První část představuje události od roku 1801, které vedly k uzákonění svobody vzdělávání v roce 1917 v článku 23 nizozemské ústavy. Druhá …víceAbstract:
The master thesis "Freedom of Education in the Netherlands" deals with the principle of freedom of education between 1801 and 2017. It explores the current Dutch educational system and then presents literature overview that maps the development of the freedom of education. That section is further divided into chapters. The first one introduces events from 1801 that led to enacting the Article 23 of …víceKlíčová slova
svoboda vzdělávání historický výzkum vzdělávání v Nizozemsku pilarizace depilarizace školní boj historie nizozemského vzdělávacího systému článek 23 veřejné a soukromé školy financování soukromých škol oddělení církve a státu Freedom of education historical research education in the Netherlands pillarisation depillarisation school struggle history of Dutch educational system article 23 public and private schools funding of private schools separation of church and state
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pqo6e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2018
- Vedoucí: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Oponent: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Pedagogika / Andragogika
Práce na příbuzné téma
-
Spaces of Freedom: Lives of Fugitive Slaves in Their New Homes
Veronica Najvárková -
"What has been broken can be healed": Canadian Residential Schools – History, Trauma, and Literature
Marie Chmelinová -
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
“The Shutdown Heard Round the World”: A closer look at the unintended economic consequences of mass uncompromising lockdowns in response to the Covid-19 Virus.
David Bainbridge -
The Importance of Human Rights Education in Social Work Practice: A Study of Social Work Curricula in Universities of the Czech Republic
Mohammad Ali Akbar -
Russian Influence on the Ukrainian and Russian Public Through Film and Ukraine’s Response pre-2014 and post-2014
Illia Kuksenko -
Immigrants Integration and Public Service in the UK: Expectations and Reality
Klaudia Czimbalíková