Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis – Petra TOMANOVÁ
Petra TOMANOVÁ
Master's thesis
Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis
Propagační Diskurs Konvenčních vs. Společensky Odpovědných Firem ? Socio-pragmatická Analýza
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá socio-pragmatickou analýzou propagačního (komerčního) diskursu dvou typů firem: konvenčních firem a společensky odpovědných firem. První kapitoly práce práce popisují pojem sociální odpovědnost firem, základní principy marketingu, propagace a reklamy. Další kapitoly zahrnují teoretický rámec práce - teorie G. Cooka, M. Hallidaye a Van Dijka. Další kapitoly představují …moreAbstract:
This Master thesis deals with promotional (commercial) discourse analysis of two types of companies: conventional companies and socially responsible companies. The first chapters describe the term corporate social responsibility, the basic principles of marketing, promotion and advertising. Next chapters present theoretical background of the thesis - G. Cook's, M. Halliday's and Van Dijk's theories …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOMANOVÁ, Petra. \textit{Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/g9n8v6/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
TOMANOVÁ, Petra. Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English for Translation
Theses on a related topic
-
Sociální odpovědnost firem a měření odpovědnosti v podniku
Eliška Jedličková -
Společenská odpovědnost firem a sociální marketing
Anna Okorokova -
Zhodnocení vybraných firem z pohledu ekonomiky a managementu s důrazem na sociální odpovědnost
Tomáš Januška -
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Společenská odpovědnost firem a sociální marketing
Michaela Křehlíková -
Společenská odpovědnost firem, její význam v současnosti a pro budoucnost
Jana Rumpíková -
Společenská odpovědnost firem a sociální marketing
Kristina Vlčková -
Zhodnocení vybraných firem z hlediska společenské odpovědnosti
Ondřej Chovanec