Negativní dopady marketingu pohledem marketérů – Ing. Kateřina Klimešová
Ing. Kateřina Klimešová
Bachelor's thesis
Negativní dopady marketingu pohledem marketérů
Negative Consequences of Marketing Communication from the View of the Marketing Profesionals
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce jsou negativní důsledky marketingu na společnost. V teoretické části definuji marketing a jeho historický vývoj, a zároveň poukazuji na to, že existují jak pozitivní, tak negativní důsledky marketingových aktivit pro společnost. Hlavním důsledkem, na který se zaměřuji je konzumerismus, dále rozvíjím následující témata: reklamní prezentaci stereotypních genderových rolí, …moreAbstract:
The topic of my bachelor thesis is the negative effect of marketing on society. In the theoretical part, marketing and its historical development are defined. It is also pointed out that there are both: positive as well as negative effects of marketing activities on the society. The main consequence that I focus on is consumerism. Further, I develop themes such as how advertising presents stereotypical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/buhku/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Positive and negative impacts of a meat tax on society: The case of Sweden
Valerie Friederike Berger -
Negativní dopady marketingu pohledem marketérů
Martin Müller -
Negativní dopady marketingu pohledem marketérů
Andrea Kozlovská -
Negativní dopady marketingu pohledem marketérů
Simona Veithová -
Negativní dopady marketingu pohledem marketérů
Martin Kostlán -
Negativní dopady reklamy
Dominika Martinovská -
Social Media Narcissism at Marketing Service
Iuliia Baboshkina -
Negativní dopady sociální sítě Instagram na její uživatele
Martin Galda