Implementing a post-cognitive behavioural therapy intervention on social studies performance using explicit teaching methods for depressive children with blindness in Cross River State, Nigeria – Andy ASSAM
Andy ASSAM
Disertační práce
Implementing a post-cognitive behavioural therapy intervention on social studies performance using explicit teaching methods for depressive children with blindness in Cross River State, Nigeria
Implementing a post-cognitive behavioural therapy intervention on social studies performance using explicit teaching methods for depressive children with blindness in Cross River State, Nigeria
Anotace:
Children with blindness and depressive symptoms consistently underperformed in social studies, even after participating in a statewide first-tier Cognitive Behavioral Therapy (CBT) intervention. This persistent challenge necessitated exploring additional interventions. This study investigated the effectiveness of explicit teaching methods as a second-tier intervention to improve social studies performance …víceAbstract:
Children with blindness and depressive symptoms consistently underperformed in social studies, even after participating in a statewide first-tier Cognitive Behavioral Therapy (CBT) intervention. This persistent challenge necessitated exploring additional interventions. This study investigated the effectiveness of explicit teaching methods as a second-tier intervention to improve social studies performance …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2025
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Veronika Růžičková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ASSAM, Andy. \textit{Implementing a post-cognitive behavioural therapy intervention on social studies performance using explicit teaching methods for depressive children with blindness in Cross River State, Nigeria}. Online. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2025. Dostupné z: https://theses.cz/id/gbmmiq/.
Jak správně citovat práci
ASSAM, Andy. Implementing a post-cognitive behavioural therapy intervention on social studies performance using explicit teaching methods for depressive children with blindness in Cross River State, Nigeria. Olomouc, 2025. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Special Education / Special Education
Práce na příbuzné téma
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses gbmmiq gbmmiq/2
13. 5. 2025
Složky
Soubory
MARKLOVÁ, E.
16. 5. 2025