Význam aktivního učení pro rozvoj komunikativní kompetence v oboru DaF – Bc. Blanka Tomášová
Bc. Blanka Tomášová
Master's thesis
Význam aktivního učení pro rozvoj komunikativní kompetence v oboru DaF
Importace of activ learning for development of communicative competence in subject DaF
Abstract:
Abstract The aim of this Master’s thesis was to highlight the importance of active learning for the students of elementary schools who study German as a second language. Based on theoretical background, together with several months of pedagogical experience of the author at a primary school, activities were presented to motivate students to learn German and to support their communication competence …moreAbstract:
Abstrakt Cílem předkládané diplomové práce bylo poukázat na význam aktivního učení u žáků základních škol, kteří se učí německý jazyk jako druhý cizí jazyk. Na základě teoretických podkladů společně s několikaměsíční pedagogickou praxí autorky na základní škole byly prezentovány aktivity, které by měly aktivovat žáky v učení se německému jazyku a současně podpořit jejich komunikační kompetenci. …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2019
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM5992
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2019
- Supervisor: PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jana Ondráková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOMÁŠOVÁ, Blanka. \textit{Význam aktivního učení pro rozvoj komunikativní kompetence v oboru DaF}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/gc0lat/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 9. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro střední školy / Učitelství pro střední školy - ruský jazyk a literatura, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk a literatura
Theses on a related topic
-
Motivation und Motivierung im DaF-Unterricht
Barbora Kousalová -
Förderung der intrinsischen Motivation bei Jugendlichen im DaF- Unterricht
Marie Králová -
Motivation und Assoziation der Schüler zum DaF-Unterricht an tschechischen Grundschulen
Renata Nedomová -
Motivation der Schüler im Fremdsprachen-unterricht an der Grundschule Dyjákovice
Květa Hříbková -
Lerntypen und ihre Berücksichtigung im DaF- Unterricht.
Pavla Čmochová -
Výuka pomocí CLIL metody v hodině zeměpisu
Tuyet Nhung NGUYEN -
"Das gestohlene Bild": Ein Konzept für Aktivierung von DaF-Lernenden mit dem deutschen Sprachniveau A1
Marie Pavlatová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights