Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství – Bc. Ngoc Anh Luongová
Bc. Ngoc Anh Luongová
Master's thesis
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
History and Present of Consumer Culture - Social and Psychological Aspects of Modern Consumption
Abstract:
V diplomové práci „Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství“ jsou popsány teoretická východiska konzumní kultury a konzumní společnosti. Práce se zabývá se historickým vývojem spotřební kultury až po současnost. V praktické části práce je provedeno kvalitativní šetření, prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru k výzkumu mladých dospělých …moreAbstract:
This diploma thesis ,,History and Present of Consumer Culture - Social and Psychological Aspects of Modern Consumption“ describes the theoretical basis of the history of consumption and consuming society. This thesis devotedly provides a literature review of the most essential pieces of work of sociological authors that dealt with consumption. Furthermore, it covers the historical development of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/epn6b/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 10. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LUONGOVÁ, Ngoc Anh. \textit{Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/gcf0fh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
Tereza Němečková -
KRITIKA SPOTŘEBNÍ KULTURY
Adriana HLOUŠKOVÁ -
Teorie a kritika spotřební kultury
Petr ČERNOCH -
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
Monika Hrozová -
Kritické teorie Frankfurtské školy aneb kritika kulturního průmyslu
Sonja Špačková -
KRITIKA SPOTŘEBNÍ SPOLEČNOSTI:Deskripce a komparace liberální kritiky J. Heatha a kritiky McDonaldizované společnosti G. Ritzera.
Jitka ŠEBÍKOVÁ -
Spotřební kultura a formy hédonistického životního stylu
Yevgeniia Kostiuchenko -
Spotřební kultura a Homo economicus revisited
Lukáš Bečvář