Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing – Petra Macháčová
Petra Macháčová
Master's thesis
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Business-to-Business International New Ventures: Budování globalního povědomí o značce pomocí podnikatelského digitálního marketingu
Abstract:
Rostoucí počet organizací, které jsou mezinárodní od svého vzniku, také známé jako International New Ventures (INVs), se staly novým fenoménem a v posledních letech vzbudily zájem mnoha výzkumníků. Stávající studie částečně vysvětlily rozsah vlastností, které jsou potřebné pro hladkou internacionalizaci INV, nicméně výzkum důležitosti jejich obchodní značky byl spíše vzácností. Tato diplomová práce …moreAbstract:
The increasing number of organizations that are international from their inception, also known as International New Ventures (INVs), has become an emerging phenomenon and gained a great interest in research for over the last few decades. Existing studies have partially explained the range of required capabilities that are needed for a smooth internationalisation of INVs, nonetheless, the importance …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77913
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: Josef Taušer
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACHÁČOVÁ, Petra. \textit{Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/gclqwo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77913
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Podnikatelský plán- affiliate marketing
Johana Kapošváryová -
Small Business and International Entrepreneurship
Anastasiia Radchenko -
Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil
Alena Sedlářová -
Analýza mezinárodní značkové strategie společnosti Nestlé
Lucie Krajčová -
Značková strategie v mezinárodním marketingu
Pavel Pichler -
International Employer Branding: A Comparative Analysis and Evaluation of Global Strategies in Multinational Corporations
Malin Kasselmann -
International Brand Positioning in the Cosmetic Industry : Analysis of Finnish and British Markets
Emilia Christa Wilhelmiina Ala-Jääski -
HR marketing v mezinárodním podniku
Eliška Matuštíková