Klára HACHOVÁ

Master's thesis

Úroveň vypravěčských dovedností žáků 5. tříd základní školy

Level of narrative skills of pupils in 5th grade of elementary school
Abstract:
Má práce je zaměřená na výzkum úrovně vypravěčských dovedností žáků 5. ročníků ZŠ. Na počátku zkoumání jsem si stanovila pět hypotéz. První hypotéza předpokládala absenci dějového napětí ve vyprávěných příbězích. Výzkum tuto hypotézu potvrdil. Dále jsem se zabývala hypotézou, že užití přímé řeči bude méně časté než užití řeči nepřímé. Tato hypotéza nebyla potvrzena, stejně tak ani třetí hypotéza předpokládající …more
Abstract:
My thesis is focused on the research level of narrative skills of pupils in the 5th grade in elementary schools. At the beginning of my thesis, I set out five hypotheses. The first hypothesis presumed lack of narrative tension in the narrated stories. Research has confirmed this hypothesis. Then I dealt with the hypothesis that the use of direct speech will be less frequent than the use of indirect …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Suda, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HACHOVÁ, Klára. Úroveň vypravěčských dovedností žáků 5. tříd základní školy. Plzeň, 2016. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/