Fashion marketing - Efektivita a vliv influencerů v módním průmyslu – Kristýna Poláčková
Kristýna Poláčková
Bachelor's thesis
Fashion marketing - Efektivita a vliv influencerů v módním průmyslu
Fashion marketing – Analyzing the effectiveness of influencer marketing in the fashion industry
Abstract:
Influencer marketing se ukazuje jako klíčová strategie pro značky usilující o zvýšení povědomí a prodeje. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou efektivity influencer marketingových kampaní pro vybranou módní značku a jejich vlivu na nákupní rozhodnutí zákazníků. Skrze komplexní přístup kombinující teoretické poznatky s praktickým výzkumem práce identifikuje, jaké marketingové strategie a taktiky …moreAbstract:
Influencer marketing is proving to be a key strategy for brands seeking to increase awareness and sales. This thesis analyses the effectiveness of influencer marketing campaigns for selected fashion brands and their impact on customer purchase decisions. Through a comprehensive approach combining theoretical knowledge with practical research, the thesis identifies which marketing strategies and tactics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jitka Ludvíková
- Reader: František Zjevík, MSc. DiS.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing - vývoj influencer marketingu v ČR
Adéla Paulová -
Vymezení marketingové strategie pet influencerů
Tereza PROVINSKÁ -
Influencer marketing v marketingové komunikaci
Veronika Kučerová -
Influencer Marketing: Etické aspekty, vliv na současnou společnost, strategie využití a dlouhodobé dopady
Gordana Bilecová -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Návrh a implementace marketingové strategie ve společnosti Sodexo
Viktoriya Tsaruk -
Influencer Marketing
Sára Doanová -
Zelený marketing v odevnom priemysle a jeho vplyv na zákaznícke rozhodovanie
Eva Švecová