Kristýna Poláčková

Bachelor's thesis

Fashion marketing - Efektivita a vliv influencerů v módním průmyslu

Fashion marketing – Analyzing the effectiveness of influencer marketing in the fashion industry
Abstract:
Influencer marketing se ukazuje jako klíčová strategie pro značky usilující o zvýšení povědomí a prodeje. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou efektivity influencer marketingových kampaní pro vybranou módní značku a jejich vlivu na nákupní rozhodnutí zákazníků. Skrze komplexní přístup kombinující teoretické poznatky s praktickým výzkumem práce identifikuje, jaké marketingové strategie a taktiky …more
Abstract:
Influencer marketing is proving to be a key strategy for brands seeking to increase awareness and sales. This thesis analyses the effectiveness of influencer marketing campaigns for selected fashion brands and their impact on customer purchase decisions. Through a comprehensive approach combining theoretical knowledge with practical research, the thesis identifies which marketing strategies and tactics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jitka Ludvíková
  • Reader: František Zjevík, MSc. DiS.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTON