Theses 

The Power of Emotions: Emotional Appeals in Advertising – Ing. Olena Levchytska

česky | in English | slovensky

Agenda:
Změnit agendu. Adresa v ISu:

Zpět na vyhledávání

Vysoká škola finanční a správní

Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketing Communication

Ing. Olena Levchytska

Diplomová práce

The Power of Emotions: Emotional Appeals in Advertising

The Power of Emotions: Emotional Appeals in Advertising

Abstract: The aim of this diploma work is to study the emotional appeals in advertisements and its impact on the decision-making process of buyers. The theoretical chapters of the thesis include the review of the history of advertisement and the observation of its impact on the emotional sphere. Furthermore, there is described the usage of the emotional patterns in advertising messages. In order to reveal the key emotional triggers used in the advertisements, the practical part consists of the data collection: the most shared and awarded by Cannes Lions advertisements of the years 2015-2016, and analysis of the data. The research is based on the the structural model of Plutchik’s Psychoevolutionary Theory of Emotion, and to achieve the results the codebook is created.

Keywords: Sociology of emotions, effects of advertising, content analysis, feelings, consumer behaviour, advertisement, media, Cannes Lions’ award, emotions.

Jazyk práce: angličtina

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 14. 6. 2017
  • Vedoucí: PhDr. Radim Hladík, Ph.D.
  • Oponent: PhDr. Ilona Toufarová

Citační záznam

Citace dle ISO 690: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • nikomu
Složka Odkaz na adresář do lokálního úložiště instituce
Jak jinak získat přístup k textu

Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní


Nahoru | Aktuální datum a čas: 15. 12. 2017 13:06, 50. (sudý) týden

Kontakty: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz